niedziela, 24 maja 2020

Kroniki rodów Sigur i Popielitów - Zmierzch Mocy


Autor: Bartłomiej Grabowski
Rok wydania: Kruszwica 2020
Gatunek: baśń, fantasy, powieść
Liczba stron: 249
Źródło/Wydawnictwo: Ridero
















Przyszedł czas zmierzyć się z powieścią i tak postanowiłem spróbować nakreślić kilka słów dla dzieci. Najpierw napisałem bajkę o czarodzieju, który mieszkał w zaczarowanej wieży. Z czasem dodałem kolejną o walecznej królewnie, a potem jeszcze jedną o dziewczynce zaczarowanej w niedźwiedzia i drugiej która potrafiła władać żywiołami. Strona do strony, rozdział do rozdziału i jest - baśń, której akcja rozgrywa się w świecie fantasy. 

Bajki pisałem dla córki, która z czasem potrzebowała mocniejszej literatury. Myślę, że baśń w starym, dobrym, klasycznym stylu przypadł jej do gustu. Zosia ma za sobą już pierwsze rozdziały i pojawiło się mnóstwo pytań, większość odpowiedzi znajdzie w kolejnych rozdziałach. Jednak apetyt córy na poznanie świata, który stworzyłem rośnie i czeka mnie niedługo praca nad kontynuacją przygód rodziny Sigur. Na szczęście pomysłów nie brakuje.

Kroniki rodów Sigur i Popielitów opowiadają o pełnym uroku świecie, krainie niezwykłych stworzeń, bohaterów i magicznych przedmiotów. Ród Sigurów to długa linia czarodziejów, władających magią żywiołów. Popielici pochodzą ze starożytnego ludu, który niegdyś potrafił przybierać postać zwierząt. Gdy oba te rody łączy miłość, na świat przychodzi dziewczynka, której niezwykła moc ma uratować świat przed złem, czającym się w ciemności. Cała rodzina, wkrótce staje na drodze bestii. Zamierzają ją pokonać i przywrócić królestwu pokój.

W pierwszej księdze, opowiedzianej przez kronikarza Popielatego Pałacu, poznamy historię Wacława Sigura, czarodzieja i bibliotekarza, jego żony Justyny, pochodzącej z szlacheckiego rodu i ich dzieci Michaliny i Zofii, władającym wiatrem i ogniem. Przyjdzie im walczyć o tron Królestwa Popielitów, a także będą musieli stawić czoło armii Smoczych Wojowników. Czeka ich wędrówka i rozstanie, niewola i walka. Wciągnięci w gierki na dworze, muszą wybrać stronę konfliktu.

Książka zdobiona jest kolorowymi obrazkami. Ilustrację tworzyłem farbą olejną, a obrazy poprawiłem z pomocą komputera. Pomysły zebrałem z gier, filmów i internetu. Okładka jest również mojego autorstwa. Przedstawia burzę,  która jakby sygnalizuje zbliżające się zło. Błyskawice towarzyszyły potworowi, gdy się zjawiał. Nie zabrakło także mapki "Dziewięciu Królestw", zamieszczonej na początku. Myślę, że pomoże ona czytelnikom ogarnąć cały baśniowy świat. Rodzina Sigurów często podróżowała.

Jako bajkopisarz zadebiutowałem w 2014 r. opowiadaniem pt. „Oleńka i modlitwa do Anioła Stróża”. Kolejne utwory pojawiły się w sześciu almanachach do 2015 r. W tym też roku wydałem pierwszą autorską książkę dla dzieci pt. „Dzieje Piastów Polskich. Opowiedziane w Bajkach dla dzieci i młodzieży”. Między 2015 a 2018 r. pojawiły się kolejne opowiadania i bajki. Jestem również autorem książki z bajkami terapeutycznymi pt. „Mieszkańcy Karmazynowego Zoo”. Ta ostatnia pozycja doczeka się już niedługo kontynuacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz