czwartek, 6 lutego 2014

10 Zwyczajów szczęśliwych matek

Autor: Meg Meeker
Rok wydania: Kraków 2013
Gatunek: poradnik, psychologia
Liczba stron: 296
Źródło/Wydawnictwo: Wydawnictwo M
Źródło obrazka: obrazek skopiowany ze strony Wydawnictwa M













Jak zawiła i skomplikowana jest psychika kobiety udowodnił już Freud. Ciekawe jednak, co by powiedział, gdyby przyszło mu badać dzisiejsze kobiety, matki i bizneswomen. Każda kobieta jest inna ale jak twierdzi autorka 10 Zwyczajów szczęśliwych matek - Meg Meeker łączy je wszystkie kilka cech, nie zawsze pozytywnie wpływających na ich życie. Pisarka stwierdza jednak, że da się pogodzić życie rodzinne z pracą, nie szkodząc sobie ani innym kobietą, w dziwnej grze, czy też raczej rywalizacji, o to która jest najlepsza. Zwycięscy nie ma w tej grze być nie może, ponieważ kobiety rywalizując ze sobą często zapominają o tym, co najważniejsze: o rodzinie, wierze, dzieciach, po prostu o miłości, przez co stają się nieszczęśliwie.

Powiedz „nie” rywalizacji

Autorka, lekarz pediatra, w rozmowie z matkami stwierdza, że kobiety po prostu za dużo od siebie wymagają, tracąc z oczu to co naprawdę ważne. Narażają się przez to na stres, martwią się w zasadzie wszystkim, biorąc na siebie spory bagaż, nie tylko emocjonalny ale również fizyczny. Pisarka opisuje kilka przykładów prosto z życia, próbując udowodnić, że kobiety mogą być wspaniałymi matkami, żonami i być przy tym szczęśliwe, musiały jednak najpierw zrozumieć, że nie muszą być najlepsze aby je kochano i szanowano, wystarczy tylko, że uwierzą w siebie i przestaną stawiać przed sobą zbyt wielkie wymagania, bo tak naprawdę ich dzieci kochają je za małe, codzienne rzeczy, a nie za ich olbrzymie ambicje. Reasumując, chcesz dziewczyno być szczęśliwa to musisz zmienić swój sposób postrzegania tego co ważne.

Miej poczucie własnej wartości

Parę słów o budowie. To co najlepsze w tej publikacji to dobrze dobrane przykłady – opowiadania oraz prosta treść, która nie sprawia problemów czytelniczce, czy czytelnikowi. Książka mile zaskakuje, początkowo myślałem, że mam przed sobą kolejny amerykański, nudny poradnik mówiący o tym co zrobić aby być fajnym, a tu niespodzianka. Pani Meeker wskazuje kilka przykładów, nie bawiąc się w zawiłą psychologię, czy filozofię. Wykazała, że droga kobiety do tego aby spełniać się, realizować marzenia może być prosta, a wystarczy tylko wiara i pozytywne myślenie.
Polecam każdej spracowanej mamie, drogie Panie warto znaleźć trochę czasu na tę książkę.




 moja ocena 8/10
Książkę przeczytałem dzięki uprzejmości Wydawnictwa M za co serdecznie dziękuję!!! 
    

7 komentarzy:

  1. Ja już jakiś czas temu doszłam do tego, że trzeba dać na luz:) Teraz czasami jeszcze mi się zdarza pomyśleć: Gośka, powinnaś zrobić to, czy tamto, a nie siedzisz i czytasz. A później sobie myślę: A dlaczego niby mam nie odpocząć? Pracuję, mam trójkę dzieciaków, w tym jedno niepełnosprawne, więc roboty mam aż nadto:D Kiedyś dopiero wieczorem padałam na twarz i miałam chwilę dla siebie. A teraz mam to gdzieś, że coś tam nie zostało zrobione, że chata nie błyszczy, że powinnam, że muszę. Nie muszę. Fajnie jest sobie to uświadomić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za bardzo nie przepadam za poradnikami, ale uważam, że czasem warto przeczytać :)
    Pozdrawiam :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za poradnikami, ale ten rzeczywiście może być przydatny dla wielki współczesnych matek. Zwłaszcza jeśli jest tak dobry, jak o nim napisałeś.

    OdpowiedzUsuń
  4. Trochę mentalność społeczeństwa zmusza kobiety do większego zaangażowania się w pracę, pozostawiając niejednokrotnie wybór. "Albo praca albo dzieci" A jak siedzisz w domu z dziećmi to właściwie nic nie robisz" a to ciężka praca właśnie. Poradnik świetny, i z tego co piszesz godny zainteresowania. Ja swój sposób na szczęście znalazłam i nie jest nim wściekły szef a właśnie dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  5. I ja nie lubię poradników, ale ten wydaje się ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  6. Tematycznie książka mnie zaciekawiła. Uważam, że można być wspaniałą, szczęśliwą matką i jednocześnie realizować się zawodowo. W każdym razie chętnie zapoznam się z tą pozycją.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię poradników, ale książka może być bardzo przydatna, więc istnieje szansa, że się z nią zapoznam :)

    http://kulturka-maialis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń